Elke dag komen we in contact met het verkeer. Omdat dit niet
zonder gevaar is, maakten we deze week kennis met heel wat belangrijke regels
in het verkeer.
- We stappen op het voetpad en niet op de weg
- Wanneer we de straat willen oversteken, stappen we eerst naar het zebrapad om daar te wachten tot de auto’s stilstaan. Vervolgens mogen we oversteken.
- We leerden de betekenis van het rode en groene licht kennen.
- Daarnaast maakten we kennis met de paarse octopus en het verkeersbord “zone 30”.
- Als we fietsen moeten we een fietshelm en een fluojas dragen.
- …
Om dit alles aan te brengen, gingen we samen met de kinderen
op stap.
Daarnaast maakten we kennis met het verhaal “Jules op de
fiets” en bekeken we enkele filmpjes van Aya. Vervolgens brachten we ook een
fiets in de klas. Deze fiets hebben we grondig bekeken. Hoeveel wielen heeft
deze fiets? Waar moet je gaan zitten? Waarop moeten onze voeten staan? Mogen we
met deze fiets in het donker rijden?... Nu de fiets geen geheimen meer heeft
voor ons, stapten we zelf op en mochten we fietsen op de speelplaats.
Om goed zichtbaar te zijn in het verkeer maakten we onze
eigen fluojas. Hiervoor stempelden we de fluojasjes geel, schilderden we de
octopus paars en kleefden we rode snippers om het verkeersbord “zone 30” te
maken. Wat waren ze trots toen ze naar huis mochten met hun fluojas!
Naast het werken mochten we ook spelen met verschillende
voertuigen.
Vervolgens mochten we per twee mee met juf Evita. Dit om
Jules zo mooi mogelijk te schilderen.
Tijdens de godsdienstmomenten stonden we stil bij
ongevallen, pijn en elkaar helpen. Tijdens één van deze momenten besloten we om
een geschenkje voor juf Leen te maken.
We stempelden bloemen met onze duimen en dit was het resultaat.
Tenslotte mochten we voor de eerste keer prikken op een
lijntje. Hiervoor moesten we ons zeer goed concentreren!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten